5 Mayıs 2017 Cuma

YAĞMUR KAÇAĞI

YAĞMUR KAÇAĞI

Yeşil kaputumda mayıs kaçağı yağmurlar
kan damlaları
ve toprağı delen kan çiçeklerinin buğusu.
Bulutumsu bir resimde
ben de bir yağmur kaçağıyım.
Anılar var cebimde gözyaşı senfonisine layık.
Sırt çantamda mavi bir kayık.
Karşı kıyıda el yazması bir Deniz
üstünde ikimiz.
Biz.
Adam gibi bir deniz
Deniz gibi bir adam.
Soluksuz savrulmuşuz eşsiz diyarlara.
Sanki Pasifik dalgalarının kucağında büyümüşüz
ağır yolcuyuz.
Biletsiz, kaçak ve palavrasız.
Hala gündelikçi çağlar sıvazlar kara denizin sırtını…
Yeşil kaputunda devrimin parmak izleri.
Her okyanusta al bayraklı gemiler
gemiler çekeğine çekilmiş acı anılar
yüreğim sızlıyor baba.
Baba ben de bir güneş yanığıyım
Güneşe akın var yaralısı.
Biz hepimiz.
Bizim adımız deniz
andımız kurtuluşa kadar savaş.
Tarihe kazılı nice haklı savaşlar gazisiyiz.
Dağlar başında Denizi beklerken ayıldım
Bağlar başında adamdan sayıldım.
Baş göz üstüne
saymadım adam gibi adam köprüsünden geçeli
kaç seneye malolmuş.
Yeşil kaputuma değen fırtınaları
aklımdan dibi delik filikaları
hayatımdan falakaları ayıkladım.
Ve hiç korkmadım.
Çünkü her alaca daraltıda
karanlık karaltıda
kara Deniz kopmuş geliyordu.
Kopuk kopuk anılar uç uca eklendiğinde
Denizi ölümsüzlük öpüyordu.
Asılmadım ölmedim yılmadım
asıldım halata Denizle.
Okyanusu çekiyorduk peşimiz sıra.
Dev dalgalara yazılmış şiirdi deniz
Deniz şiir gibi adamdı
Yeşil kaputunda mayıs kaçağı yağmurlar
Henüz yazılmamış.
Yeşil kaputlu dev gibi bir adamdı…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder